onsdag 22 oktober 2008

Vill bli frisk NU

Jodå, är ganska nöjd med dagens invägning  1,2kg -. Jag har ju varit sjuk i 4 dagar och inte rört på mig, längre en till barnens skola och dagis, så jag tycker jag kan vara nöjd med 1,2kg. 
Tanken är ju att jag ska ta lagom små steg fram, och jag vill verkligen lyckas denna gång, så jag ska kämpa vidare!

Efter invägningen åt vi lite lunch på Åhléns, sköna Helena och jag, räkmacka på mörkt bröd blev det för mig, och kanel/äppel te... mmmmm va gott, smakade jul! :)
Efter lunchen strosade vi runt lite på Åhléns, dom håller ju på att plocka upp julsakerna.. åå mysigt! Jag längtar! Vill baka pepparkakor med barnen, se deras luciatåg, lyssna på julmusik, klägranen, fixa julkort.... 
I måndags när vi var på Rusta, blev Rasmus helt till sig när han såg alla tomtar, änglar och snögubbar. Jag berättade för honom om tomten, att han ger presenter på julafton till alla barn och att han säger ho ho ho :) Det skall bli så kul att uppleva julen med honom :)

Just nu sitter jag i plugget, vi har Illustrator, jag var ju inte här i måndags, när vi började, så jag fattar som vanligt ingenting :( 

2 kommentarer:

I ett litet hus sa...

Tack för ditt braiga länktips! Det ska jag kolla upp nästa gång jagbloggar! Tack!

Ha det gott! /LottaR

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

1,2 är superbra, vi är så himla duktiga!!
Kram H