fredag 3 oktober 2008

Lite bilder

I dag har jag varit hemma med Rasmus... Jag skulle behöva göra de två skoluppgifter jag skall göra innan södag, men det blev lite scrapsaker utskrivna i stället... Jag skall ju med världens bästa Malin till Papprika på scrapmara i morrn, ska bli sååå kuuuul!! Jag längtar. jag har ordnat bilder och papper och skrivit ut från datorn och haft mig.

Rasmus är pigg som en mört och röjer runt som sjutton!! Destå mer jag sitter vid datorn, destå mer stökar han ner :)

Men vi kollade lite Tabbis, åt glass och bakade kladdkaka :)

Nu på kvällen åkte vi över till syrran, hon fyller 21år på måndag och hade lite middag. Hon lagar alltid god mat och bakar massa gott, så vi rullade hem så mätta var vi :)

Rasmus fick nå spel och röjde runt som en galning!! Har aldrig sett honom så speedad! Upp på stolen, ner från stolen, upp från stolen, å ner igen å så höll han på!! Ja fick nästan magsår! Men syrran bara garva, hennes kille såg inte lika road ut, och vill nog inte ha nå barn efter detta ;)


Nu kommer lite bilder från veckan som gått :)



Förra söndagen var vi ju och planterade nya blommor på pappas grav, så här vackert var det då!


Rasmus hjälper mamma att gräva lite....








Så här blev det när det var klart! Jag brukar försöka att bara köpa vita å gröna blommor, då pappa var inbiten Hammarbyare...
Det är så vacket på kyrkogårdar, tom vägarna är vackra, med alla underbara blad i höstens färger..
Köra pappas bil :) eller det är ju farfars bil vi lånat :)
Så här vacker är det på väg till min skola!
Och detta är utsiken från vårat skolfönster!!
Känns vackrare på plats en det gör på bilden!
Och dessa bilder är tagna från morgonpromenaden jag tog i tisdags, då naturen bjöd på sina vackraste färger!








Jag plockade lite nypon på vägen, jag blev så inspererad av Bea, som gjort hjärtan av rönnbär...
Rasmus mumsar i sig chokladkake smet :)


Man måste va snygg i håret då man ska på kalas till moster :)
Snygga killar på väg till kalaset, Rasmus har sin nya jacka på sig :)


Chokladkakan syrran gjort... så god!! Rasmus vräkte i sig och snodde så många jordgubbar han kunde :)
Världens goaste syrra, som jag hoppas och tror är nöjd med sitt kalas!

Inga kommentarer: