tisdag 28 oktober 2008

Älskade Pappa 12år av saknad

Hej pappa

Har dom kräftor och prinsesstårta i himlen?
Är du med farmor och farfar, i deras röda sommarstuga?
Vet du att jag saknar dig varje dag,
varje minut, varje andetag.
Vet du att jag fortfarande tror att du skall ringa på min födelsedag,konstigt att jag inte kan förstå inte acceptera.
Vet du att jag i mina drömmar minns hur din röst låter,
hur du luktar och hur dina kramar känns.
Ser du oss, ser du mina fina barn?
Du hade varit så stolt över dom.
Du hade varit stolt över mig.
Har dom frukt i himlen? Hur skulle du annars klara dig?
Hur kan nått som var för så länge sedan,
fortfarande göra så ont?
Varför läker inte tid sår?
Såg du att jag hade Djurgårdsmössa på mig i dag,
du hade inte gillat de :)
Har du sett att syrran och jag har tänt ljus på din grav.
Ser du de gröna (hammarby:) mosshjärtat jag lämnade.
Pappa det är tomt utan dig, jag vill att du skall vara här, det spelar ingen roll om jag måste stå och vänta på dig, bara du kommer tillbaka.
Kommer vi träffas när jag dör?
Jag hoppas det, kommer all min smärta
och längtan försvinna då?
Pappa, jag saknar dig varje dag, varje minut varje andetag...
Snälla kom tillbaka......







Åsa/badanka skickade en kram till mig och sa att jag skulle tända ett ljus...
Så jag gjorde det, detta ljus (fick den lilla tulpan ljusstaken av mamma förra veckan)
har lyst över mitt skrivbord hela dan.
Det har gått åt många tårar i dag, men det är bra igen i morgon.
Kram på er alla och lova mig att ta hand om era nära och kära, jag vet att det låter som en klyscha, men min pappa gick till jobbet en måndag och kom aldrig mer tillbaka, ja hoppas han visste hur mycket jag älskade honom.....

4 kommentarer:

Nallebr.. sa...

har just läst din text till din pappa så jag sitter och gråter...
skickar dig massor av kramar!!

Anonym sa...

Jag gråter också när jag läser dikten du skrivit...jag minns det som igår och kommer aldrig glömma när jag följde med dig ut till bryggan... Många kramar till dig min älskade vän!!!

Anonym sa...

Så träffsäker text, varje ord delar jag med dig. Sorgen är evig, men man lär sig leva med den - det måste man. Tårar torkar men det tar inte bort det faktum att de en gång har funnits där.

Är det okej med dig att jag lånar bilden på graven? Jag har ju ingen gen bild, inte ens varit är. Men det är nog tid för det, hur jobbigt det än kommer vara.

Så tack igen fina syster, för texten, och för att du delar med dig av en saknad och sorg som du aldrig kommer vara ensam i!

Kramar

Kajsan sa...

Mitt hjärta värker å tårarna rinner! Vad fint du gjort bildpelet! Och låten är underbar. Texten du skrivit går rakt in i hjärtat och lämnar avtryck!
Hoppas du och dina nära fick en fin minnesdag.
Kramar från mig...