måndag 27 juli 2009

Hva gør vi nu lille du

Den här låten är barndom för mig, men inte sådan barndom man kanske vill prata om, men endå, min barndom å ja minns de inte med vånda. För mig är denna låt min lådsaspappa liggande på golvet med stora hörlurar alla 80-tal, han ligger där på golvet full å sjunger för full hals denna låt. De låter illa, å mamma å ja bara tittar på varandra å suckar. Suckar över att han är full, sjunger illa å att det är mitt i natten å vi vill sova. Jag är 6 år gammal. Men minns de så tydligt!

Så för nån vecka sedan hör ja lite av låten igen å minns, ler när ja minns, de har ju trotts allt inte skadat mig allt för mycket, att han låg där på golvet å sjöng på fyllan (tro nu inte att ja tycker att alkoholism är ok! Men som ni kanske vet så har han varit nykter i 21 år i år!)
Gasolin, som gruppen hetta har ju släppt en samlingscd. Åhh den vill ja ha suckar han djupt när vi ser reklamen, ja har ju bara skivorna på LP.

Så i fredags när vi varit å köpt lite virke på bygg ole, svängde vi förbi ica, ja sprang in snabbt, letade upp cd. När ja gav den till honom sa ja - Du får denna skiva om du lovar att inte sjunga den på fyllan! Oj, han såg bra förvånad ut! Han visste nog inte att jag minndes :) Men han lovade. Han blev rörd och jätteglad och de kändes bra att få ge honom någonting som tack för all hjälp :)

1 kommentar:

babe sa...

Det var gulligt av dej :)
Idag åker vi till kolmården. Kram H