onsdag 29 juli 2009

Ja mår bra :)

Hej alla kära!!
(å ni andra som smygläser min blogg ;)

I da blir de inge "hur ska ja komma över/få honom ur mitt huvud", för trot eller ej men ja mår jättebra :) Känns så underbart och befriande att få må bra igen! De verkar som om svackan är över för denna gång!
Det finns många andledningar till att de känns bättre nu, självklart alla styrkande kommentarer från er, att tjejerna är här (så man har nån att prata med) å lite hjälp från olika vänner:)
TACK TACK TACK!!!


I måndags hade vi en favorit i repris :) Cornelia har fyllt år och fick önska sig vad hon ville, hon ville äta på Sibylla. Frågar man en sån dum fråga som "vad vill du göra om du får bestämma" är det bara att tömma plånboken och ta me tjejerna till Sibylla :) Tjejerna fick välja vad dom ville äta och efter blev det glass.


Cornelia äter chilifrukter som om de vore godis :)

Det är svårt att få ett normalt kort på dessa tjejer :)


Fina Madicken

På vägen ner till Sibylla störtar Madicken med sparkcykeln och slår upp båda knänen!
Blodet rinner och hon skriker/gråter. Lilla älskade unge mitt hjärta krossas när du har ont!
Jag tröstar kramar och säger att kunde ja ta din smärta så hade ja de, men va hjälper de, de gör inte att dina knän gör mindre ont! Så vad gör man när man står mitt i en backe/skogen med en ledsen/hysterisk dotter med blodrinnande knän. JO man ringer sin pappa :) Han slänger sig i bilen med vatten och förbandslådan. På ett kick är han hos oss och vi kan plåstra om Madicken och fortsätta vår färd ner till Sibylla. Lilla älskade unge, att du alltid ska ramla och slå dig! Hade ja kunnat hade jag slagit in dig i bubbelplast!!
Jag älskar verkligen alla dessa tjejer, inte bara dom som är mina.
Dom får mig att leva och orka, dom är alltid glada och förgyller min vardag med en massa skratt!

I måndags var ja också hos tatueraren, de va en av de presenter ja sa jag skulle berätta om senare. Ja fick en tatuering av mina föräldrar i födelsedagspresent :) Åååå ja blev så glad!!! "pappa" och jag bestämde oss för att göra en far/dotter tatuering. jag ska täcka över min "smutsfläck" som pappa kallar den för=en ödla. Ja va hos tatueraren för att se att den går att täcka med den bild vi kommit fram till. Jag hade ritat en skiss och tatueraren gjorde om den till "tatuerbar" :) De ska va ett stort hjärta med prinsesskrona=jag, på den är banderollen med father skrivet på, sen ett hjärta med vingar=men riktiga pappa som är död, å tre små hjärtan för barnen. Rörigt?? Hoppas ni kan se/förstå vad jag menar när den är klar. Jag skall tillbaka den 7/8 och tatuera den :)




Har också varit å shoppat lite reakläder. Tjejerna växer så de knakar å då ja inte har råd med kläder till vanligt pris fick de bli reakläder fick 15 plagg för 645kr, om ja skulle ha betalat fullt pris skulle de ha blivit 2300kr!! Bra jobbat tycker ja :) Fick bla varsin höstjacka till tjejerna för 75kr st!!


Här är en glad Madicken med sin nya jacka, byxor och topp :)
Å va fin hon är nu när luggen växt ut!!

Å ja va ju så chockad över att ja gått ner 3kg här om dan... men hur ska de gå att hålla eller gå ner mer om tjejerna ska fortsätta med att baka chokladbollar!!! :) MUMS

Å den här bilden är väl rolig! Kajsa la ner sin sparkcykel på marken, så börja de regna och när hon plockade upp den va de märke efter den :)
Å min kära mor kom ju hem från Norge här om dan å hade med sig min favvo!! Ett skolebrö!! SÅ GOTT MUMS :) Hmm, som sagt de där med vikten...


Å till sist, en film på Rasmus som har gjort om polisbilen till glassbil :)
Men VARNING han är väldigt uppsvälld och ser lite läskig ut!

2 kommentarer:

Jeka (Jessica) sa...

Jag älskar att höra din röst! Helt underbar :-)
Men du, hjärtat, gå till VC med Rasmus.
& så sklart! Väldigt skönt att läsa att du är ok. Fram med partypinglan igen!

Anonym sa...

Vad var det jag sade/skrev? Kul att se dig i farten igen....du är en tjej i farten så kör hårt//Kram Marita