måndag 20 juli 2009

Mot IKEA :)


Önska ja stolt kunde säga att jag vart helt färdig med staketet i går.... men nej, de är hälften kvar! De går inte så fort när man har Rasmus med sig :) Min lådsaspappa åker på golftävling i dag, men på onsdag kommer han tillbaka och fortsätter vi nog med staketet. Men här ser ni i alla fall hur de ser ut, om nått år kan de målas.. vitt.


Så här såg de ut när jag hade rivit staketet för några månader sedan, inte trodde jag då att de skulle ta månader för mig att få upp de. Ser ni dom vita krukorna med blommer i? Precis nyplanterde då, nu ser dom ut så här :) (bilden nedan)


Jag fick en värmande komplimang av en granne här om dagen, som stod och beundrade mina blommor och tyckte de va så underbart fint. Kul :)

Till höger ser ni hur mina pallkragar såg ut för nån månad sedan, till vänster är nu. I dom finns bla blommor morötter, sockerärtor, gräslök, persilja, mynta, citronmeliss och tomat.
Men ljusblåakruka, en av mina favoriter, står precis vid grinden.
Lite skillnad!
Å lite på pergolan, längst till höger är nu när jag fått ner alla blommor, ska bli så spännande att se hur de blir när blommorna växt till sig.
Detta hjärta köpte ja på Gotland

Min kära mamma har gjort ett fågelbad åt mig... men usch vad svårt de e att få bort rabarberbladet som varit mallen!! Som ni ser har ja lite kvar att pilla bort!
Då de inte finns så mycke för Rasmus att hjälpa mig och min lådsaspappa med, när vi bygger staket, så ryckte mormor in med lite färg, det blev en häst, en blå häst :)
Mycket koncentrerad liten kille :)
I dag blir det IKEA, ja ska inte handla nått, mitt nya vardagsrum jag drömde om förut försvann när Micke gick :( har inte råd att förverkliga den drömmen själv. Tyvärr, vilket irriterar och svider mycke!
Å Polly, tack för din senaste kommentar :) De värmde.

3 kommentarer:

Polly sa...

Det var så lite så!

Vad du står i! Glöm inte bort att vila ordentligt nu :)

Stor puss så ses vi snart ;)

Anonym sa...

Så fiiint du gjort vännen!
Skickar dig en stooor kram "bara för att"
Du rockar!
.:KRAM!:.
/Karin

Anonym sa...

poolparty snart?! ;)
Kram