lördag 14 mars 2009

Bästa vibirationer: Efter champagnen :)



Kolla in!! Veckans Amelia gjorde mig paff!!
De kan ju inte stämma bättre en så här! Eller??
Micke gör allt för att försöka få så mycket egentid som möjligt, går dock inte så bra som ja hoppats, helt plötsligt har inga föräldrar tid att ta Rasmus!
Å vi har en ny köpt skumpaflaska i kylen! (hur viste Amelia de :)
Vi köpte den i går, Micke vill dricka skumpa å riva skiljsmässopapprerna, som vi skrivit under,
men som snåla ja inte skickat in en, för de kostar 450kr!
Å så säger Micke att ja skall få tillbaka min vigselring!!
Han fick den efter att hans skrivit på skiljsmässopapprerna, för sa 2 mån sen.
Ja kan lova att ja har LÄNGTAT efter min ring!
Ja vill inget hellre en att vara gift med Micke, så det känns väldigt speciellt att få ringen tillbaka!

I går va dock min kära lilla syster barnvakt.
När rasmus va mindre och inte kunde säga moster ordentligt sa han mutte, mycket roligt :)
Micke och jag gick på bio, syrran va hemma med griniga Rasmus, han är inne i en grinig fas och piper för allt!
Men han sov så snällt när vi kom hem från bion.
Syrran stannade kvar och sov här.
Senare på kvällen började Rasmus få krupphosta!
Han lilla bröst pep varje gång han andades och han hade svårt att få luft.


För att slippa sitta på akuten hela natten (vilket är det värsta ja vet!!!!)
Proppade vi i honom alla "krupp" mediciner vi hade.
Han fick andas in medicin, två olika sortet och vi gav honom cortison
Micke stod även ute i kylan med honom en stund.

Runt 12 slängde vi oss i säng, alla i samma, med helöppna fönster.
Vi slapp akuten denna natt och jag hoppas att han inte får tillbaka det i natt.

Jag skall egentligen gå på tjejmidda med några tjejer i kören i kväll, men efter nattens bravader
känner jag mig helt slut!! För ni ska inte tro att han vaknade senare i morse, nej då, han va pigg och uppe redan vid 06,00!!
Jag stannar hemma i kväll, så jag kan följa med om vi måste åka in i kväll/natt.
Håll tummarna för att vi slipper!

Å tack ni alla underbara som skrivit kommentarer om att ni är glada för att Micke "kommit tillbaka". Det betyder så mycket för mig att det finns människor där ute som hoppas och tror på mig!! TACK TACK TACK!

1 kommentar:

Anonym sa...

JA JAG ÄR JÄTTTTTTE GLAD FÖR DET VARSÅGOD VARSÅGOD SAKNAR ER MEN KOMMER SNART