söndag 29 mars 2009

Dop


(söta Nina å ja)
Party pinglor... på ett mörkt Golden Hits, fast gulligt nog hade dom tänt på toan!
Det räckte med att man fick famla runt i mörkret ute i restaurangen, men dom som satt och åt såg ut att ha de mysigt med tända ljus.



I dag har vi varit på dop, Malin och Conny har döpt sin son Lucas.
Vi va faktiskt i tid, inget som brukar hända annars, men vem vill komma
för sent till kyrkan! Fy så pinsamt att komma in brakande när dopet börjat!

Madicken, Rasmus och Kajsa. Rasmus satt still nästan hela tiden, på slutet började han knöla runt lite, men inget som störde allt för mycket
Kajsa och Rasmus, jag kan se att Kajsa har tandställning på kortet, hon blir lite rundare om kinderna, men hon är vacker endå, så de gör inget!
Jag tyckte hon va så fin på de här kortet att jag gjorde två varianter till på de. Hon har verkigen en fantastiskt fin mun.



Det enda kortet på Micke och mig blev suddigt :(
Så ja gjorde det svartvit, då ser de lite bättre ut...
Rasmus och Kajsa kollar in psalmerna.
Självklart va trygga räkan me! :)
Två snygga killar :)
Kolla in Lucas fötter, han vago och spretade med dom hela tiden :)
Lucas storebror Alexander får hjälpa till och hälla upp vatten.

Litet mini bad.

Det syns att Lucas gillar vatten, han plaskade lite efter "badet" :)

Så hälsar vi Nils Lucas Malkom in i guds församling......

Lite sång



Familjen på väg ut. Lucas äter band :)


Söta goa nydöpta Lucas!

En av tårtorna, suuuper god prinsesstårta!

Nu när ja satt här vid datorn ropade Rasmus på mig.

Maaaamaaaa, vet du?
, vadå frågade jag.
Jag älskar dig! Svarade han.

Jag höll på att smälta!! Första gången han säger de alldeles själv!
Utan att ja tjatar om de!
Snabbt drog ja fram kameran å frågade vad han sa.

Nu skall jag slänga mig i soffan och mysa med min underbara mysvänliga godoftande man :) Jag är sjukt trött, de blev ju inte så mycket sömn i natt :)
Ha de gott så länge :)

7 kommentarer:

Jeka (Jessica) sa...

Gud så söt!
Man smälter ju hejdlöst när de säger sådär!
W gör det med, fast bara efter jag sagt det till honom, räknas det? ;)

Mys på för mig med, här är det tredje världskriget idag. Män!

Anonym sa...

vilken fin röst du har. :)

Anonym sa...

Ooh, vad man smälter när man ser Rasmus!!! <3
Tack för senast!!! Det var trevligt (SKIT KUL!!)....
Ha en underbar dag, så får vi höras och träffas alla snart!!!

Nina

Anonym sa...

VA?? E ni tillsammans i gen?
Förklara för oss trogna läsare som går inte varje dag i tittar...
Hoppas att du e lycklig i alf!!

Anonym sa...

som går in varje dag! ska det stå...
hehe

Anonym sa...

Vad duktig Rasmus var då. Jag klarar inte av att sittas till på ett dop utan att knöla. :)

/N

Evelina sa...

Jag vill bara säga att jag läser din blogg. Sörjde med dig när Micke försvann, glädjdes med dig när han kom tillbaka med de underbara rosorna. Sedan blev jag heldepp när det blev knas igen.. men nu, åååh så lycklig jag är för din skull. Du är så genuint äkta, jag gillar dig. Du är verkligen häftig. Tack för en underbar blogg, följder dig, stöttar dig, fats du inte vet vem jag är :))