tisdag 31 mars 2009

Trött

Min kära storebror tycker att ja bara skriver om hur trött och sjuk jag är i min blogg...
Ja har försökt att ändra på de, å skriva om annat en sjukdomar å trötthet..
Men i dag kan ja inte hålla mig, för FY F*N va trött ja är!!
Vi har börjat på ny kurs i skolan, papperlära, spännande å kul men ja kan inte hålla ögonen öppna!! Det är så hemsk, dom bara rullar i skallen och jag somnar nästan sittande!! Pinsamt då jag sitter på första raden framför läraren!
I går gick ja hem 2 timmar tidigare för ja stod inte ut, i dag hade vi som tur va bara halvdag!

Stackars Kajsa kom in i natt, glödhet, så hon har varit hemma i dag.
Hon har legat i soffan hela dan och kollat på sjukt dåliga barnkanaler!
Ja får utslag bara av att höra på programmen!



Jag har även, som vanligt, lyckats att bränna maten... men bara liiite.
Stackars löken blev inte gullenbrun som den skulle, lite mer åt de svarta hållet.
Ja vet inte om de berodde på att jag fick hjälp, av en envis liten kille som promt skulle ha både skor och mössa på sig, eller om de va för att jag som vanligt inte bara gör mat, utan andra saker också samtidigt å då glömmer bort att snurra runt i maten.men de va inte så farligt att de inte gick att äta.
Det blev korvstroganoff, två kastruller ris sa Madicken förvånat.
Ja en är ju vitt ris å en är fullkorn till mig, för min kära familj vägrar att äta fullkornsris, så ja måste koka båda sorterna...



Varje morgon och kväll (å lite där i mellan) har vi viljornas kamp här hemma!
Mamma och pappa vill borsta tänder, de vill inte Rasmus!
Han vill inte göra nått som har med att gå och lägga sig, klä på sig, borsta tänderna, sitta still och äta, gå till dagis, gå hem från dagis eller komma in när man varit ute och lekt.
, här hemma bråkas de om allt!! I dag vann jag, jag lyckades efter mycke tjat, hot och tvång. Det är därför han ser så "gråtig" ut, han har gråtit och varit väldigt arg. Lilla envisa 3 åring!
På detta kort är han runt 7 månader och mycke "gladare" :)


Här är han bara nån vecka.
Goa fina killar.
P.S glömde att skriva att ja självklart även är väldigt chokladsugen :)
Men de förstod ni nog endå :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sötnosar är ni allihopa! ;)
Kram K

Jeka (Jessica) sa...

Vad fina kort på er!
Jag älskar det fina när R är så liten, titen...
Säker på att det inte är en liten i magen gumman?

Anonym sa...

Vilka fina bilder!

Ps. Det är ok att säga när man är trött. även om det är ofta. 3 barn och man är ett hårt jobb!

Helena sa...

Du är inte ensam.
Här är en till som känner sig konstant trött, har en trotsig 3 åring hemma samt har svårt att göra för mycket samtidigt i matväg. Min matlagningslösning är att ta en sak i taget även om det kan ta lite längre tid. Förbereda hackande och skärande innan spisen sätts på. Annars blir det lätt en röra av allting.

Zäta sa...

Testa Rosenrot. Finns på Hälsokosten! Rena knarket i rätt dos.