tisdag 3 mars 2009

Läxhjälp!

OJ va halt de va i morse när jag skulle springa!!
Där plogbilen hade dragit fram va de ismatta, de va lättare att springa där det låg snö.
Men jag tog mig runt i alla fall! Nu är det 12 veckor kvar till Helena och jag skall springa vårruset!

Jag har varit duktig tjej och gjort lite läxor i dag... men nu har tydligen min hjärna sagt upp sig och jag sitter fast! Behöver hjälp, hjälp mig!
Detta är läxan:

Gör fyra läckra vykort att finnas som gratiskort i vykortsställ på krogar, kaféer, högskolor mm. Jag har med mig några som inspiration. När det gäller framsidan: tänk i färg och form och i ledord som ex. snygg, dekorativ, enkel, fyndig,slagkraftig m.m
Vem är avsändaren? Förslag:
• Gör en serie, fyra olika, för ”ert företag”
• Myrorna
• Blodgivarcentralen
• RFSU
• Röda korset


Men min hjärna står still, jag kan inte komma på nått slagkraftigt, fyndigt eller dekorativt! Jag gillar bilden under, den passar väl till RFSL den me, har gjort två till under, men jag kan inte komma på nån bra text till valmoknoppen!

Kan ni!! Hjälp mig!






Nä, nu skall jag passa på att göra mer läxa,
medans Rasmus kollar lite på Pettson och Findus!
Skönt att han tittar på annat en Tellitubis!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Textförslag till knoppen: Visst kan det göra ont när knoppar brister (från "Visst gör det ont när knoppar brister, varför skulle annars våren tveka"), syftar på att det kan vara jobbigt att bli vuxen.