måndag 23 juni 2008

Ett blåsigt Ingarö



I går var vi ute på Ingarö för att bada. madde var som vanligt med Maja, man ser inte så mycket av tjejerna nu när dom är lediga och det finns kompisar i området. Men Kajsas kompis Cornelia är hos sin pappa :( så Kajsa hänger med oss, vilket jag tycker i mysigt!
Ingarö var inte lika vackert och mysigt som det brukar vara... de va kallt som sjutton när solen gick i moln!



Kajsa ville hem på en gång, men Rasmus njöt av sin nyinköpta hink och spade, så vi blev kvar ett tag, som ni ser är inte Kajsa allt för glad över det beslutet! Hon tjatade mest om Gustavsbergsbadet.

Rasmus leker glatt med sitt nya "strandsett".
Men det blåser kallt och han fryser, så jag har gjort honom till Kung Rasmus :)


Världens mest retliga lådsaspappa ska självklart "mobbas! med Kajsa genom att ge henne en miljon pussar!
Hjälp Hjälp, skriker hon, Rasmus kom och rädda mig!! Men Rasmus är inte mycket till hjälp!
han är på pappas sida och lägger sig högst upp på högen!

Min hurtigbulle till man tar sig en liten springtur!!!



Kajsa fryser och ligger och surar under handduken!
Rasmus slår lite på henne med spaden för att se om hon lever :)
Kul med småbröder....

Kung Rasmus kollar in vågorna...

En gosig klapp av syrran

Kajsa hjälper Kung Rasmus på med manteln som flyger av i vinden
du, nu ska du få!! Nu är det pappas tur att bli hoppad på!


På den har "klippan" gifte sig Micke och jag för två år sen! Vattnet var lägre, solen sken och jag såg ut som globen så Mickes "underbara" kompis Patrik.

Så här såg det ut då... den 6maj 2006... 21 dagar senare kom Rasmus..


Rasmus har fått av sig alla kläder! Usch, det är ju kallt, men han är tapper... börjar med att bada rumpan lite...

Tillslut sitter han där och plaskar! Så underbart go! Man vill bara gå och pussa på honom!




Det var i går det!
I dag började jag faktiskt dan med en morgonpromenad! Efter att jag lämnat Rasmus på dagis, tjejerna sov fortfarande när jag smög iväg.
Jag hade tänkt att gå minst 10,000 steg om dan, äta var tredje timme, bara äta godis och sånt på helgen... ja ni vet de vanliga... det är banta dax!!
Jag skulle vilja gå ner lite inför den där hemlisen jag pratade om tidigare...
Men det är första dan på den där speciella kvinno veckan, ni vet vad jag menar... så det har slinkit ner en chokladboll...
Men jag har gått 10,897 steg, simmat i badhuset med tjejerna (efter en veckas tjajt så gick jag med dom ner till Gustavsbergsbadet! Visa mig i bikini på ett badhus är inte riktigt min grej, men vad gör man inte för sina älskade gullvippor...)
Jag har ätit okej, förutom chokladbollen... så jag känner mig faktiskt ganska nöjd :)
Vem vet... jag kanske lyckas gå ner nått hekto denna gång :)


P.S klicka på bilderna om ni vill se dom större....

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt fina bilder! Jag vill också ha en så go familj! Bröllopsbilden på er är så magisk!

Och varför hittar jag aldrig en så snygg pojkvän som Micke?! hehe ;P Hitills är mina erfarenheter att de är totala kokosnötter. Fast kokosnötter är iofs inte så fina, haha.

kram!!