fredag 6 juni 2008

Heja Sverige och min "pappa"

GRATTIS!!!!

I dag har min kära låtsaspappa varit nyckter i 20år!!!!
HIPP HIPP HURRA för honom! Kan man annat en beundra honom! Tyvärr så är han och mamma på landet :( så vi kan inte fira med prinsesstårta som vi brukar. Det får bli när han kommer hem.
Micke, Rasmus och jag har haft en underbar dag i dag! Så skönt att Micke är ledig en extra dag :) Dagen började med en rejäl sovmorgon. Rasmus vaknade inte förens 8,30! Annars brukar han vakna mellan 6-6,30, men helt plötsligt, började förra veckan, så har han börjat att sova lite längre på morgonen. Ingen är mer tacksam en jag :)
Oj oj oj va varmt det har varit i dag! Jag har lite svårt för värmen, om jag inte kan bada. Så innan sovet blev det inte mycket gjort för min del. Jag kollade Rasmus och fixade lite i "trädgårn" medans Micke städade köket.
Dom första roserna har slagit ut och pionen!

Sen så sov vi ihop alla tre i två timmar. ÅÅÅÅ så skönt.
Sen var vi i väg och handla. När vi kom hem gjorde Micke milkshakes till oss. SÅÅÅ gott! Rasmus fick vanilj, Micke och jag tog choklad.






Rasmus tyckte inte att milkshake var svalkande nog, utan hoppade i poolen.

Rasmus badade, Micke gungade i hammocken och jag läste Amelia... då kom det en moppe på gångvägen bakom våra buskar. Jävla idiot hann jag tänka (man får inte åka moppe på gångvägen, dom åker fort och låter sjukt mycket!) då dog hans moppe, han försökte få igång den... men innan han hann det kom POLISEN! På gångvägen! Oj va nyfikna vi blev, det är inte ofta det stannar en polisbil brevid en när man sitter och myser! Det hela slutade dock med att polisen tog med sig moppen och föraren...
När rasmus tröttnat på att bada gav han sig i väg på sin bil för att kolla läget i området... nakenfis. Hej då mamma ropade han så glatt när han for i väg...
I dag blev det grillat. Micke gör en sjukt god marinad till köttet! Det blev kött med färskpotatis och sås... och smör.. gud så gott!!
Rasmus får korv... men efter två korvar tog han sin tredje i handen och drog i väg.
varför sitta med mamma och pappa när man kan sitta vid sitt eget bord på framsidan?!?!
Nu sover han... jag har gjort choklad kladdkaka... så nu ska Micke och jag mysa i soffan!
Ha en resterande bra nationaldag! :) KRAAAAM

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååh, herlig bilde av vakre, små fotavtrykk. <3