måndag 16 juni 2008

Flyga fritt

Det blev inga kräftor till lunch... men till middag!! OJ OJ OJ vad goda dom var!!!
Helt perfekta! ICA 79kr, vilken hit! Måste köpa fler!

Barnen (och ett "bonusbarn", grannen Cornelia) och jag gick ner till Hamnen och matade fåglarna på förmiddagen. Nått måste man ju hitta på! Rasmus skrek hela morgonen och det orkar man inte höra på allt för länge ;) Så vi tog lite gammalt bröd och traskade ner. Innan vi gick bytte jag bjöla och hittade prickar på hela Rasmus kropp! Nät vi kom ner till hamnen ringde jag Skärgårdsakuten igen, fick en tid 13,00.


Det såg lite "dött ut" nere i hamnen, ca 3 fåglar simmade runt på vattnet.
- Vad tråkigt, sa jag till barnen, bara 3 fåglar. Men vi började dock glatt kasta vårt gamla bröd (Rasmus passade på att ta en tugga av ett gammalt hamburgebröd!!)


Rasmus tuggar på gammalt hamburgerbröd :)





Från ingenstans kom en massa massa massa fåglar och på några sekunder var vi totalt omringade!!!
En massa måsar, änder och en mycket aggressiv svan familj, som högg tag i vingarna och skakade måsarna om dom kom för nära deras dunbollar till bebisar!!!
Värsta fajten såg vi och ett tag såg det faktiskt lite otäckt ut! Men bebisarna
(ja ja fågelungarna då!) var såååå söta!


Stolt svan pappa efter avslutad fajt!!



Tjohoooo här kommer vi.


När vi kastat allt vårat bröd var klockan bara 11,30, vi skulle vara hos doktorn 13,00. Doktorn ligger precis vid hamnen, så i stället för att traska hem och få vända i dörrn, så gick vi upp till centrum och åt lunch på Sibylla. Inget barnen klagade över!

När vi satt där kom en av mina gamla klasskamrater från Komvux förbi. Hej Karin, ger du dina barn en väl ballanserad hemlagad lunch! Grrrr ja ja, har jag någonsin påstått att jag är den perfekta mamman??? (tänkte jag, medans jag log brett.. ååå hej!) ja är en bekväm mamma tyvärr?!?


Helt plötsligt mitt i maten såg jag min älskade mans firma bil... men tidigare på dan hade han sagt att han var i Sollentuna... hans arbetskamrat har en likadan bil, kunde det verkligen vara min man?? PAPPAAAA ropade Rasmus förtjust när han såg bilen.. och det var faktiskt pappa! Kul!! Jag blir lika glad varje gång jag får se min man en snabbis mitt på dan (de lät porrigt... menade inte så ;)


Det blev därimot ett mycket hjärtkinpande farväl! Rasmus blev helt tokig av sorg när pappa åkte i väg till jobbet igen och stod läääänge på parkeringen och grät paaaaappaaaaaa.


Han blev dock lite gladare när vi gick in på Konsum och köpte en banna och det största paketet bröd vi kunde hitta! Ner till fåglarna igen, men denna gång kände dom igen oss och skrek lyckligt och kom stormande innan vi hunnit fram!





Sköterskan vi träffade på akuten sa att Rasmus har mul och klöv sjukan! NEEEJ, det betyder inge dagis!! Hur lång tid tar det innan det går över frågade jag. Några veckor... NÅGRA VECKOR!!! Det kan inte vara sant! Rasmus kommer bli helt tokig om han måste vara hemma några veckor + att dagis stänger i 4 veckor from v 28... oj oj oj denna sommar blev inte som jag tänkt mig! Rasmus var helt tokig när vi kom hem från doktorn, han skrek i ca 2 tim! Tystnade precis innan min underbara man kom innanför dörrn och tog över.. så jag fick gå och sova en stund... å ljuvligt! Sen lagade han mat och åkte iväg med Rasmus i bilen i ca 1 tim!!
Rasmus älskar att åka bil och dom tog sig en "liten" tur.
När dom var borta låg Kajsa och jag helt utslagna i soffan och kolla TV och njöt av "ensamheten" Madde satt på sitt rum och mös.
När dom kom hem gick Micke och sövde Rasmus...
Nu skall vi kolla fotboll Tyskland-Österike... hoppas Österike vinner, vi håller alltid på de "sämre" laget...

4 kommentarer:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Vaaaa??!
Mul och klöv? Sa hon verkligen det? Är inte det jätteovanligt? Eller är det den där "människovarianten"?
Hursom helst, det är rätt smittsamt va? Så vi kanske inte ska ses på midsommar? :(
Näeeee...va trist!
Stackars lille bubbisen! Ge honom mycket glass!

Anonym sa...

Jättefint inlägg, som alltid! Det blir som en berättelse när du skriver och det är mysigt att läsa. :)

"Mul och klövsjukan?! Låter som att rasmus är en kalv, hehe. Men uschigt va tråkigt ju! Hoppas det går över fort ändå.... :// Jag är ju också sjuk, dock inte lika, höhö. Men det är lite synd om mig ändå (; Så jag förstår (ungefär) hur ni har det...

Och kräftor... Det får mig alltid att tänka på pappa! Usch, vad jag saknar honom... Det finns ingen som någonsin kommer kunna ta hans plats. Varje sekund, varje minut så kommer alltid en del av mig fattas.

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Hej igen!
Glömde ju berömma dej för de vackra bilderna, fröken mästerfotograf!
Jättefint!!!!!!!!!!!
Kram
Jag ringer dej sen.

Anonym sa...

Hej hej, var inne och läste en ledig stund på jobbet!

När Jolina hade "mul och klövsjukan", (eller "hand- fot- och munsjuka som människovarianten kallas, fast det heter höstblåsor och orsakas av ett virus) sa de att man kan vara på förskolan med prickarna så länge allmäntillståndet är bra i övrigt. Jolina fick bara en på tungan och ingen feber eller så, så hon var inte hemma nånting. Det är en sån typisk dagissjukdom som man ofta bara har en gång, så har man haft det när man var liten blir man förmodligen inte smittad.
Så Rasmus kan vara på dagis om han orkar! Läs mer här: (och visa för förskolan:)) http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=27868

Hoppas ni får en trevlig midsommar!
/Sanna (leker doktor i förtid)