måndag 9 juni 2008

Mitt nya liv

I dag skulle mitt nya liv börja!
Jag hade bestämt mig för att göra något åt min vikt, mist 16kg skulle behöva rinna av.
Jag ska vara mer tolerant mot mitt mellan barn, Madicken. Hon får mycket skäll och jag kände att det kanske blev lite för mycket, man kanske helt enkelt måste inse att hon är som hon är och låta henne vara. Jag hade också bestämt mig för att vara "snällare" mot min man. Jag skall äta mer frukt och grönsaker, dricka mer vatten och vara snällare mot mig själv.....

Så hur har min första dag gått???

Jo, jag började med att gå 5km i rask takt innan frukost.
Jag åt knäckebröd med en ostskiva på till frukost och drack en massa vatten.... vilket resulterar i att man springer en massa på toa.

Åt ett äpple för att försöka få bort alla tankar om kladdkakan som ligger i kylen.

Vid 14.00 hade jag "glömt" min nya livs plan och åt kladdkaka..... hmmm

Jag har försökt att vara super gullig mot Madicken, men i bland säger och gör hon saker som får en att tappa hakan!

Jag åt halva tallriken med grönsaker till midda, andra halvan ris och kycklinggryta.

Snart kommer mina föräldrar, dom har varit på landet hela helgen och nu skall vi fira min lådsaspappas 20års nykterhet... med prinsesstårta...

Ja va ska man säga, jag lyckades nästan med mina mål.... det är bara att kämpa vidare!!

I morrn ska jag slinga mitt hår, fixa en blomsterkrans till min väninnas dotter Ida och gå på bio med syrran.....

Jag måste vad starkare, jag måste kämpa, jag måste bli bättre...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är duktig ändå! Man ska ju ta det i små steg, annars tröttnar man och slutar helt.

Och ja, verkligen en eloge till Björne som hållt sig klar så länge!