fredag 13 juni 2008

HEJ DÅ!

För några timmar sedan vinkade vi hej då till våra underbara barn!! Dom skall med mormor och morfar till landet. Hej då vinkade dom så glatt efter att vi halvt pussat ihjäl dom.

När jag såg dom åka i väg fick jag ont i magen.... tänk om det skulle hända dom nått!!! Tänk om morfar skulle krocka och alla dör! Tänk om jag förlorar mina barn bara för att jag är ego och vill ha fest! jag vet att jag är töntig och nojig som tänker så, men ibland slår mig tanken och jag vill bara falla ner på knä och gråta. Men jag vet att man inte kan/får tänka så, jag kan dock inte ro för det. Dom tankarna ploppar bara upp.
Tur att vi har mycket att göra så jag inte har tid att tänka på sånt jobbigt allt för länge! Vi ska ju ha fest i morgon, så det var bara att dra sig hem och städa... städa... städa...
Nu har jag dock städat färdigt! Jag har röjt utsidan, allt står ju så konstigt nu när vi har målare som målar huset. Jag har ställt tillbaka allt som de skall vara, nästan, vi har burit fram bordet från framsidan till baksidan och burit bort grillarna.
Så här fint är det nu... jag vill inte veta hur det ser ut i morgon när jag går och lägger mig... det brukar inte vara lika fint då...

SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA vädergudar, låt det vara fint väder med sol i morgon!! Jag vet att prognosen säger annat, men det kan väll vara uppehåll här över Gustavsberg!!! Det är inge kul att ha utomhusfest om det regnar!!!!

3 kommentarer:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Hej!
Vad fint det blev!
Jag håller tummarna för strålande sol och en lyckad fest, utan galen granne ;)
Ha det så kul, kram Helena

Anonym sa...

Men shit vilken fin terass/trädgård :) Precis så mysigt vill jag också ha det när jag skaffar villa ;D

Karin sa...

ÅÅÅÅ tack!!! Tänkt om man inte varit fattig student :) Då jävlar (ursäkta att jag svär :) hade det blommat i alla hörn :)

Tack och kram!