måndag 16 juni 2008

Glass i stora lass!!

Nä, det blev inte som jag tänkt mig!!!


Jag hoppades på en natt fylld med sömn..... men nej, lilla hjärtat Rasmus hade för ont i munnen för att sova... jag somnade runt 04,00. Sen upp igen 07,16 när Rasmus ropade maaaaaaammma!!!


En snabb gose stund i sängen, sen for han i väg. Det blir dagis i dag tänkte jag... men vid frukost fick Rasmus psykbryt och skrek oavbrutet i 40min... ända tills jag mutade honom med... GLASS!!
Den som uppfann glass borde få nobelpriset!!!! Glass funkar jämt! Ja ja jag vet, man skall inte muta barn och glass innehåller socker å bla bla bla... men vet ni... min underbara världsbästa svärmor säger alltid att -Ingen har dött av glass!! Å vet ni, hon har så rätt! I bland är det viktigaste att man får i sig nått och kall glass lindrar blåsorna lite.
Jag ringde skärgårdsakuten, och dom sa att han hade virusblåsor som går bort efter ca en vecka... EN VECKA!!!??? Oj oj , ja kommer vara en sombi om ja ska ha det såhär i en vecka på natten....
Men hon sa att han kunde gå på dagis (helt klart en vettig människa jag pratade med :) Virus blåsor smittar inte och han är pigg och glad (när han får glass :) så dagis var inga problem.
Min tanke var att jag skulle ha gått en morgon promenad och sen äta... KRÄFTOR till frukost! :)
Min älskade man köpte dessa till mig i går, men dom hann inte tina, så jag tänkte äta dom till frukost! Ni som känner mig vet att jag är knäpp och äter konstiga saker på konstiga tider. En sommar när jag jobbade på Konsum ute på Möja åt jag skagen röra och bakpotatis till frukost... hela sommaren.... en annan sommar åt jag korv med mos till frukost.... Å så undrar jag varför jag ät tjock!!!! :)
Men det blir inga kräftor till frukost, kanske till lunch???!!
Nu ska jag samla i hop alla barnen (dra dom stora från TV!!!) och gå och mata fåglarna. Just nu är det bara Rasmus som är lycklig över att få gå ut och mata fåglarna. Madde är tvär sur och Kajsa suckar djupt... men man kan inte sitta inne och kolla TV hela dangen! Typiskt mammor att tycka det!
Å Helena hjärtat, du har så rätt!!! Jag skall glömma! Kul att du hade det bra! Och om det var bacon jag skulle äta till frukost hade jag ringt dig direkt :)

1 kommentar:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Hihihi knasboll!
Nu har jag snackat med csn och det var inga problem alls med stålarna fast jag inte gjorde klart två av mina kurser, tjihoo! Kanske det löser sig så jag kan plugga vidare i höst ändå! Jaaa, om jag ger mig fan på det så ska det ju bara gå!!!!
Smaklig måltid min sköna böna. Nu ska jag tvätta bilen.
Kraam