söndag 29 juni 2008

LIVSGLÄDJE

Hej alla underbara läsare!!


Det blir ett kort inlägg i dag också, för jag är så sjuk att ja knappt orkar stå!
Dalhalla blev väl inte riktigt vad jag tänkt mig, men underbart endå!
Ja berättar mer senare.

Kajsas lag åkte ur Aroscupen i går, jag är dock sjukt stolt över henne endå, för hon kämpade så hårt! Det är det viktigaste! Hoppas hon förstår det!



Jag fick en AHA upplevelse alldeles nyss som jag vill dela med mig av!
Kära läsare, jag skäms!! Över mig själv!

Jag var just ute på altanen, såg från min sjuksoffa att det lös av röda jordgubbar ute vid altankanten... så jag gick ut i det stilla sommarregnet, ni vet ett sånt där mjukt sommarregn, som kommer trotts att solen skiner.
Jag satt där på huk och plockade en hel hand full av röda söta jordgubbar och smultron och då slogg det mig... detta är ren lycka!! Att få ha en trädgård som barnen kan plocka plommon, jordgubbar, krusbär, sockerärter och vinbär. Där vi kan njuta av doften från rosor och se alla spratkande färger från solrosor, dahlia, blåklint, de är ren livslycka!!

Helt plötsligt skämdes jag över min kroppsnoja!! Varför bry sig om mina extra kilon när jag kan sitta här och plocka jordgubbar! Jag vet att det låter simpelt och det löser inte världens alla krig och svältande barn. Men just i detta ögonsblick så kände jag att jag har så fel prioritering på min lycka lista!

Jag måste vårda det som gör mig lycklig= min man, barn, familj, vänner, trädgård och hobby och skita i det som inte gör mig lycklig som banta, stress och höga krav på mig själv!






Ursäkta för att jag ser så sliten ut på kortet :) men som sagt så är jag dunder förkyld och har hela hjärnan full av snor!! (mer en vad ni ville veta ;)

Men kolla in jordgubbarna! Vist blir man lycklig!!



Älskade lilla syster Sanna!!
Detta är varför jag vill att du ska komma hit!
Jag vill att du ska förstå att det finns så mycket underbart
i livet som väntar på dig!
Kom hit och upplev dom söta jordgubbarna, dom doftande rosorna och en helt underbart gosig Rasmus, man kan inte annat en att bli glad av honom!
Kom hit och vila upp dig från ditt liv och njut med mig!



I går sjöng Sanna Nielsen en av sina gamla slager låtar på Dalhalla, som passar in så bra på allt jag skrivit om i dag!





Hela världen för mig
Hela världen finns här
Jag står här beredd
Och jag vill bli sedd, för den som jag är
Allting finns framför mig
Ser en dörr öppnar sig
Där ute så finns, där ute så är
Hela världen för mig Jag vill ge mig ut och se
Så mycket som jag vill ge
Så se på mig här, jag vet vem jag är
Där ute så är
Hela världen för mig
Hela världen finns här Jag står här beredd
Och jag vill bli sedd, för den som jag är
Allting finns framför mig
Ser en dörr öppnar sig
Där ute så finns, där ute så är
Hela världen för mig
Världen för mig
Jag står här beredd
Och jag vill bli sedd, för den som jag är
Allting finns framför mig
Ser en dörr öppnar sig
Där ute så finns, där ute så är
Hela världen för mig
Där ute så finns, där ute så är
Hela världen för mig


Sanna och Helena! Vist passar väl denna låt sjukt bra till oss tre tjejer just nu!!
Denna låt är till oss, även om det inte har varit min favvo låt, eller en låt jag brytt mig om, så helt plötsligt nu, så är den så sjukt klockren!!


PUSS PÅ ER ALLA!

2 kommentarer:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Ja, men precis!
Njut av livet och njut av att du är så himla fin som du är!
Och låten passar perfekt :)
Vad kul vi ska ha den 2/8 va!!?
Ja, jag la ut den dikten för att den är så fin, ingen annan anledning....fast det är ju lite som en begravning här hemma då och då, hmmmm :)
puss h
stackars dej som är sjuk förresten, sköt om dej.
och jag ser fram emot att höra mer om dalhalla.

Anonym sa...

Ett väldigt fint inlägg - tack! Jag förstår din känsla sannerligen. Jag kan också känna ett slags lugn när jag är omringad av saker som gör mig trygg. Det är en känsla som förmedlar att här kan ingenting nå mig.

Men så kommer man utanför den skyddande cirkeln och kaoset är tillbaka. Det är då man måste hitta en ständig cirkel som inte är beroende av andra ting - utan som kommer ifrån en själv.
För man bär alltid med sig själv.

Tack också för de fina orden och låten - de stärker och värmer!