söndag 8 juni 2008

Skansen :)

ÅÅÅÅÅ vilken underbart härlig dag jag och Helena hade i går!!
Vi var på skansen med våra barn (jag hade bara Rasmus med mig, tjejerna är hos sin pappa)
Egentligen skulle vi till Grisslinge och bada, men på morgonen innan vi ens klivit ut sängen fick jag för mig att vi skulle till skansen i stället! Jag och mina knäppa ideer!! Som tur va så nappade Helena på min idé att skippa grisslinge och dra oss till skansen i stället!!
vädret var helt perfekt, inte för varmt och lite härliga ljumna vindar. Barnen var på bästa humör, dom sken i kapp med solen. Rasmus lugn och Sanny en liten klätter apa :) Helt underbara båda två.

Vi började med att ta bussen till Slussen. barnen var i extas och skrek BUSS LASTBIL BÅT hela resan :) Sen vidare till Djurgårdsfärgan... oj oj oj ungarna va mer lyriska en på julafton!!
Deras ögon lyste och allt var så spännande!

Nu kommer "lite" bilder från Skansen. Varning, det är många bilder! Vissa är lite suddiga, ber om ursäkt för det, men jag gillar inte att använda blix och då blir det som det blir.


Härlig spännande båttur!








DYYYYR lunch 50kr för en våffla.....


Sanny och rasmus kollar ankungar









Sanny kollar alla vackra fiskar


Söta härliga Sanny! Vi fikar medans Rasmus sover.



Vaker ros utanför fiket där vi satt.



Rasmus kollar lemurerna. Jag står bredvid Rasmus och håller kameran så långt ut jag bara kan. Jag var livrädd för att tappa den! Men jag tycker kortet blev super, med ljusrefleks och allt!


Här inne jobbar Morfar, tyvärr inte i dag. På stolarna rakt fram satt vi och fikade senare på dagen.


Rasmus va så lycklig när han hittade detta napparadis!!! Innan jag hann att stoppa honom hade han knyckt åt sig en napp... en rosa napp :)






Kolla in bebisen... inte Rasmus utan lemurbebisen som ligger i mitten lemurens famn.




Kolla in härliga skylten!!!







Klappa snoddas! Han klappar ormen efter att ha känt lite på sågspånet :)


Mamma klappar! Men den låg så still, så man kan ju undra om den levde... nä usch nu va ja äcklig!



Härligt sommarjobb!!! Sitta i kolonilotten och fika...



Här bor puff!


GRÄVA GRÄVA GRÄVA GRÄVA.......




Denna hunden hittade Rasmus i presentshoppen... kolla in kärleken! Den bara måste följa med hem! 149kr var de värt!



ÅÅÅÅ go go go


Vovven fick glass sen... säger bara kärlek :)









Klicka på bilderna om ni vill se dom större!
Vi avslutade kvällen på Sibylla. Dagen kunde inte ha blivit bättre!
Tack underbara Helena för en toppen dag!

Inga kommentarer: