onsdag 11 juni 2008

SOMMARLOV



Så var det äntligen dax för tjejerna att ha skolavslutning. Vädret var kallt och regnet hängde i luften... Så skolans rektor bestämde sig för att ha avslutningen i matsalen, vilket gjorde att hälften av föräldrarana inte fick plats :( En av dom var vi!! Jag var så arg, ledsen och besviken!!! Fy fy fy för att få stå utanför och missa allt!!




Krama världens bästa 1:a fröken
När jag var liten så hade min mamma fika för mig när jag slutade 1:an. Min riktiga pappa, farmor, farfar, mamma och min lådsaspappa var med. Dom hade köpt presenter och mamma hade fixat tårta. Jag minns det så väl, så jag har bestämt mig för att göra desamma för mina barn. Nu var det Madickens tur att få sluta 1:a klass och få kalas. Därför kändes det extra surt att stå på utsidan och inte få vara med. Men vi fick vara med efter avslutningen i klassrummet.

Efter avslutningen gick vi hem och åt kycklingsallad och bagett, glass och jordgubbar och hade de mysigt. Madicken fick vara dagens stjärna med presenter, fin klänning och hög klackadeskor!


Efter allt firande försvann tjejerna snabbt hem till kompisar! Dom börjar bli stora och det är bara att inse att man kommer få se mindre och mindre av dom :( jag hoppas Madicken är nöjd med sin dag.
Kvar blev syrran, Micke, jag, och Rasmus. Syrran roade sig med att blåsa bubblor som Rasmus förtjust jagade! En riktig hitt. Syrran hade köpt bubblorna till Rasmus när han hade sitt 2 års kalas. Phu bubblor så klart, Rasmus älskar ju Phu!



Jag ska blåsa själv!


Nicka bubbloran....
Så nu har Rasmus spillt ut allt....
När de sista bubblorna var ut spillda fortsatte jag och syrran med våran favoritsysselsättning... prata, prata, prata, prata... här finns det en massa saker att prata om! Det blir tomt och tyst när hon åkt... men jag är så glad att jag har henne!

3 kommentarer:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Vilka fina bubbelbilder!
Eller som Sanny säger "Blubber"

Anonym sa...

Naw, så tråkigt att ni inte fick vara med på den första biten. :/ Särskilt när det för första gången för Madde, men det gick ju bra till slut. ;)
Haha, Katja ser ut som en snäll sagotant på den första bilden med henne. Mohaha! Händerna ihop, kofta och en förstående min.

Och jag tycker mig se Nalle Phu i dem faktiska bubblorna?! Är det möjligt?! Va grymt ;D Det moderna samhället minsann...

Anonym sa...

Nydelige bilder. :)