lördag 6 september 2008

Duktiga jag

ääääntligen är alla barnen på plats! :) Rasmus firar det med att ömsom pussa å ömsom slå sina syrror :)

Kajsa kom snällt hem efter att hon slutat skolan i går, det är så underbart att få ha dom här igen. Men Madicken behagade inte komma hem. Efter en timme ringde jag fritids, för att se om hon gått från skolan... jadå svarade fröken glatt, hon gick med en glass i handen hem efter mellis. (alltså borde hon varit hemma för 1tim sen, det tar ca 10min att gå hem från skolan... knappast 1 tim!!)
Okej sa ja, hon har inte kommit hem, gick hon samtidigt som nån. Ja hon gick med Milton. jaha, de va bara att ringa Milton, och där var hon!
Rackarns %#¤&/)=##** unge!!

Hon kam hem runt 20,00, var så pass uppfostrad att hon ringde hem å sa att hon skulle stanna på midda hos Milton.

Hon fick ingen större utskällning, ja tyckte en liten diskution om att man måste ringa när man inte kommer hem, räckte.




Kajsa får gooo kram av Rasmus :)


Mamma var mamma beppe vakt (bepparna=bebisarna)


beppe bus :)




Är det nån hund där under eller är det bara en massa hår??




Springa springa springa
Kolla in Bezkvi, hon ser ut som en flygand hårboll :)

Kajsa hade fotbolls match på kvällen i går. Micke är sjuk, så mamma skjutsade oss. Jag trodde vi skulle vara på Värmdövallen... men när vi kom dit, skulle vi inte alls vara där, utan på Ingarö! Så hopp in i bilen och rejsa till andra sidan ön :) Hon kom lite sent, men inte så farlig.
lagom till att dom skulle börja värma upp, öppnade sig himlen och en massa stora dröppar föll... så va mamma och jag genom våta och kalla :(


Jag, en fotbollsmamma i vått och torrt :)
Det är tjejerna som "värmerupp" där bakom mig, i regnet.
Tappra små tjejer. Det syns inte, men det össsregnar!

Ingarö IPs konstgräs
När solen kom fram, så blev det en helt underbar regnbåge över gräsplan!
Tyvärr så kunde jag inte få med hela, men den gick från ena sidan plan till den andra. Den var otroligt vacker!
Det var derby i dag, Värmdö mot Ingarö.
Värmdös tjejer var jätte bra och vann med 5-1, Kajsa spelade fram till två, som Sara satte säkert.
Glada Värmdö tjejer :) Om dom vinner matchen så springer dom och gör vågen mot hejarklacken, så i dag fick vi självklart se en mycket glad våg :)
Hejarklacken sjunger då en sång för tjejerna :)
En glad Värmdötjej :)
Kajsas bästis Malin.

Såhär ser det ut när Rasmus har lekt klart med sina bilar, snyggt uppradade!
Jag önskar jag kunde skryta med att han fått det av mig, å vist lite kan jag väl ta åt mig. Jag är nämligen sjukt ordningsam egentligen, jag har alla kläder hängande efter färg i garderoben och liknande.........
Men i dag tog jag tag i ett av mina "skämselprojekt" tvättrummet!
Under sommaren har det blivit värre en värst, jag kan inte ens komma fram till tvättmaskinen, vilket gör att jag nu har en enorm tvätthög att ta i tu med!
Jag frågade min svärfar för några dar sen, om han kunde tänka sig att ta Rasmus några timmar, så vi kunde få städa i lugn och ro. Hasse kom och hämtade en mycket lycklig Rasmus kl 11,00. Han älskar att vara med farfar. Micke är ju sjuk, så jag har städat själv.
Här ser ni innan och efter, vist har jag varit duktig :)
Så fort jag kom fram till tvättmaskinen så slängde jag in en tvätt, har tvättat 4 tvättar i dag och endå har jag minst 6 tvättar kvar! Men det känns skönt att det är så fint! Helt underbart att kunna komma in, utan att snubbla och trampa på en massa grejer!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är SUPERDUKTIG!! Jag blir alldeles trött av att se förebilden... På tal om städning så blänker det rätt fint här också nu, hoho. Jag tog på musik, fram med leopardsopborsten och svish (valpen störde dock min städning hela tiden genom att tro att borsten lekte med henne, så den fick lite anfall. Haha.) Så nu är det lite klarare i alla fall.

Fina bilder som alltid! Du är duktig på det med! :)

Kramar