måndag 8 september 2008

åååå typiskt

Har just kommit hem från kören. Det var jättekul i dag, vi sjöng roliga låtar och Ola (från Idol) kom förbi och sjäng med oss, han hade sjukt bra röst, och var jättetrevlig!

På vägen hem satt jag och drömde högt om allt gott jag skulle vilja äta när jag kom hem... å kladdkaka, sockerkaka å te.. mums va gott!
jag ska nog ta te och rostade mackor när jag kommer hem, så Helena.. om inte Sanny är vaken förstås, till la hon.
Rasmus är helt klart inte vaken, sa ja lite stolt och kaxigt, mormor har sövt honom.
Så satt jag där i mörkret i bilen och drömde vidare om allt gott ja vill äta.

Men min lilla bubbla sprack när jag kom innanför dörrn och insåg att 2 av 3 barn är vakna!!
Tyvärr är rasmus en av dessa barn! Inge vidare, för nu ligger han där uppe å skriker. Han måste somna själv, annars kommer jag få ligga i hans lilla säng halva natten, och de har jag inge lust me. Han värkar ha kommit in i nån "svårt att sova" period!

Usch va ja längtar efter min man nu! Vill att han ska va hemma och stötta mig!

1 kommentar:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Ja, det var jättekul på kören, ååhh Gabriel...han e så fiiin....
:) Sanny var också vaken, men somnade fort så snart jag la henne, jättetrött. Jag höll nästan på att somna jag med, men te och mackor lockade för mycket så jag gick upp och fixade till det och satt och läste en stund, mysigt var det. HA en bra dag, kram Helena