tisdag 9 september 2008

Insperation kom till mig!!

Varför blir det så att jag helt tar stop när jag måste skapa nått jag skall ge bort!??
Min kära svärmor fyller snart 60år, så jag tänkte att jag kanske skulle göra ett litet album som hon kunde ha i sin väska. Tänkte att det kunde vara de närmsta kära i den, som hon kan visa för folk. Men nu sitter jag helt fast i vilka bilder ja ska välja!! Det blir alltid så, att när jag ska göra nått, så måste det vara så perfekt att det inte blir nått alls! DUMT!

Rasmus somnade av sig själv i går, efter ca 30min tystnade han och sen hörde jag inget från honom. När jag gick upp och kolla var han så söt, så ja ville ta upp honom å pussa massa!

Usch va tråkigt det är att vara ensam på kvällarna, å värst är att gå å lägga sig själv, jag börjar vänja mig, men gillar det inte!
Micke ska jobba i natt igen :(
Han börjat bli sjuk också, och ni vet ju hur killar är när dom är sjuka.... det är ju sååå synd om dom ;)





I går åt vi så tråkig mat att jag var tvungen att tända ljus för att få lite mysigare stämning, så det blev lite lyxigt trotts budgetmaten! Det blev blodpudding.


Men ljusen, som har fått flytta ner från fönstret och nu står på bordet, lyste så mysigt!



Vist är det konstigt att det kan bli höst, på bara en gren! Men vacker är de!





I söndags var vi och matade fåglarna igen. Det är ett helt ok familjenöje! Barnen, framför allt Rasmus, tycker det är jättekul, det kostar inte allt för mycket, typ nån gammal limpa, man får frisk luft, en promenad och så är det vacker där nere i Gustavsbergshamnen :)


Söt Rasmus i Norgetröja



Rasmus bestämmer sig för att mata fåglarna springande :)
Stackars mamma är livrädd för att han ska trilla över kanten!



På vägen hem gick vi igenom "Gustavsbergsmarknaden" Det brukar inte vara nått speciellt, ni vet de vanliga krims kramset, så vi gick på i ganska bra fart... men det blev tvärnit här.. vid godisståndet! Å de vanliga... ååååå mamma, kan inte jag få bara den här....



Så de blev lite godis, bla en godisremm till stackars Micke som va hemma å kände sig sjuk.



Rasmus fick en klubba.



Men inte nog med det, vi gick förbi Sibylla och köpte glas, det hade jag lovat barnen innan vi köpte godis, å de löftet gick inte att bryta, trotts godiset dom just fått. Jag tog en korv.
Rasmus är favorit inne hos killarna på Sibylla, dom är så goa mot honom :)

Just nu är jag helt besatt av sånt jag inte får äta! Inte godis, utan det är kladdkaka och sockerkaka jag drömmer om! Ni anar inte vad jag slåss med mig själv varje sekund, det är så nära att jag ger upp och går ut i köket och bakar nått! Men jag åt inget i går och inget i dag, en så länge....

Inga kommentarer: