tisdag 23 september 2008

Ja igen....

Jodå, ja har varit så duktig i helgen och inte bakat...
Jag har faktiskt inte varit sugen och då är det ju onödigt att trycka i sig gosaker. jag köpte en påse med blandgodis, som räckte hela helgen. Duktiga jag!

Men så skickade min man ett sms i dag på dan, om att han mår dåligt, har hjärtklappning och känner sig konstig. Med tanke på att vi inte sovit i natt, pga en liten sparkande 2-åring, så tycker jag inte att det är allt för konstigt att han mår dåligt!

Så kliver min snygga man innanför dörr, och det första han säger är -Har du bakat nån sockerkaka då?!?
En mycket förvånad fru svarar... Nää, skulle ja de eller?
Men då min stackars man mår så dåligt, så har jag självklart rört ihop en nu, med äpplen doppade i kanel och socker i.

Jaha, de va de det, vilken underbar karaktär man har!! Å ibland är det pest att ha en snygg man som kan äta va f*n han vill!!

2 kommentarer:

Kajsan sa...

Hi hi! Ja, det e inte lätt att hålla bra karaktär när man har "hjälp"... *s*
Tack för kommentar i min blogg! Å du! Snygg ny banner!! eller vad det nu heter! Jag vill ständigt ändra min, men oftast ångrar jag mig i sista stund... ;)
Å du! Såg du när du var inne hos mig att jag ÄNTLIGEN lagt till en länklista!? Gissa om du ligger där?! -Såklart! :)
Må gott å är en bit åt mig med! ;)
Mvh Karin.

Anonym sa...

Åh, jobbigt dilemma! :O Då brukar jag göra hälften av receptet istället...

Men du, ett tips: GI-kost! Jag har precis börjat med det och det är huur gott och bra som helst! Fick inspirationen ifrån:

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.246603

(Ta inte det som en pik bara ;P)

Förresten, din nya logga (säger man så?) är SÅ fin!! Undrade vart jag hade kommit först, tills det slog mig att det var min egen syster, haha. Ibland är man bra förvirrad. ;P

Kram!
Hoppas Micke mår bättre snart!