tisdag 2 september 2008

Helg uppdatering!!

Har ni undrat hur det blev i helgen, med bio och kräftskiva?!?!



Nu skall jag stilla er undran med ett låååångt inlägg om allt som hänt de senaste dagarna!!



Håll i er, för nu kör vi :)



Jo, vi börjar med att kolla på hur fin Rasmus är i sin nya Me&I tröja. Stackarn, han fick ju bara två denna gång, för ego mamma köpte så dyra klänningar till sig själv....








Men vist är den cool/fin! Jag tycker det är så snyggt att det är en rosa bil! Allt måste inte vara blått/svart/grönt/brunt jämt när det gäller killar!





På fredag eftermiddagen åkte Rasmus med morfor och morfar till deras land i Katrineholm. Han såg så lycklig ut när dom åkte i väg!


Micke och jag passade på att gå på Pizza Hutt och äta... åååå de va så gott!! Och hela Pizza Hutt var fullt med barn!!! Är det inte alltid så när man själv är barnfri... att alla andra ska ha griniga skrikande barn med sig ;) Men det gjorde inget, vi satt där och gluttade på alla söta barn, bla en liten bebis, inte mer en några dar gammal, med en massa svart hår!


Filmen va faktiskt inte så bra som jag hade hoppas på! Vi såg ARN, jag tyckte första filmen var skit bra, som ni vet så gillar ju jag sånna filmer, med prinsessor och sånt. Denna gången ville jag också vara en smal vacker prinsessa med låååångt ljust hår.... men det var nog allt, nej föresten, Norrmannen va otroligt kul! Härligt att få höra lite Norska igen! Men slutet va hemskt! Usch och fy, ja säger inte mer!




Såhär härligt hade Rasmus det på landet....











Spela fotboll så klart...






Låsa in mormor i ladan :)

Rasmus älskar ladan, för där inne står morfars gräsklippare...










Jag hade köpt ett eget snickarbälte till Rasmus, med egen hammare, skruvmejsel och tummstock.


Men kolla in hänget!! Snickarbältet hänger ju på blöjan och byxerna tappar han snart :)





Kratta med morfar




Morfar kommer med päron



Och så till våran kräftskiva!!!


Först var vi i Fisksätra, Micke hade match där, Mickes lillebror Kalle kom och höll mig sällskap under matchen.


Sen skyndade vi oss hem, Kalle och Micke hjälpte mig med dukningen, jag pekade dom sprang... helt underbart! ;)


Vist blev det fint :)


Ny inköpta grejer från Rusta, kräfttallrik, servett och tvätta händerna efter kräftorna servetter :)


Jag rotade fram alla ljushållare i klatchiga färger jag hade, det blev en del.


Så plockade jag lite blommor att ha på bordet, från trädgårn så klart.


Rebecca kom direkt till festen från ett barnkalas, så hon hade lite blommor med sig :) Hon kan fixa det mesta, tax, svärd,blommor m.m, hmmm det skall nog utnytjas på nästa kalas :) Vist är dom fina, blommorna hon hade med sig!! Men en saknas, den fick vår minsta gäst Wilma.



Här har vi halva gänget:

Vi börjar från vänster, Rebecca, Kalle, Sanna, Therese, Wilma, Mika, Johan och Nina som knappt syns.

På andra sidan, från höger, Tomas, Micke, Micke och Helena.


Nej, jag är inte så full som jag ser ut :)
Här klämmer jag lite på Bröderna Dahlin=min man och hans lillebror :)

Fråga mig inte varför jag tog kort utan blixt mitt i natten, men dom blev ganska "mysiga"

Tomas, Therese och Micke.


Micke, Kalle, Sanna och Mika



Lycktan min lådsaspappa björne (barnens morfar) gjort till mig lyste så mysigt!


Detta skrev Therese innan hon gick, gulligt va!


Det blev en lyckad kväll med massa kräftor, vitlöksbröd, pannacotta (tack snälla Helena, dom va helt underbara, de tyckte min pappa också, som fick den sista :)

I går var det dax för skolan igen! Jag förstod inte mycket, men lite, faktiskt, jag kunde tom förklara lite för Micke när jag kom hem!! Det är ett enormt framsteg!

Dock satt jag med byxorna uppknäppta som vanligt, är så jävla trött och besviken på att jag gått upp så mycket i vikt, att jag måste knäppa upp brallerna för att inte svimma!!

Så i går gick jag en timme efter skolan. Jag gick från skolan på södermalm,
till t-centralen!! Där tog jag tunnelbanan sista biten till kören, som började i går.
Äntligen är det dax att börja sjunga igen!
Söta Helena följde med mig! Så kul!


I morrn skulle jag vilja gå till Vikt Väktarna innan skolan börjar, men vi upptäckte i går när vi betalat räkningarna... att vi inte har ett öre kvar!! Så vi får väl se hur det blir med det :( Skulle så gärna vilja, behöver en riktig spark i baken!!



I dag var sköna Helena här en stund! så skönt att få lite sällskap i soffan en stund! Hon hade med sig en present till mig :) (visar senare vad) och en till Rasmus!!.....



Som har förtjust slet upp när han kom hem från dagis...

Här ser han dock lite fundersam ut...




En tandborste fick han!! En rosa med en liten katt och glitter i som blinkar i 3min när man trycker på den, så man vet hur länge man ska borsta! Den använde vi så klart innan vi gick och la oss, en massa gånger :) TACK Helena!





Jag har lite mer saker att berätta! Inget superviktigt, så bli inte allt för nyfikna! Men jag tror inte ni orkar läsa mer nu... å mina fingrar börjar få skrivkramp! Så de får bli en annan dag :)

4 kommentarer:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Hej!
Vad fin den lille gosegubben är i tröjan och vilken tuff snickarlärling ;)
Det ser jättemysigt ut på landet.
S:et tyckte också att tandborsten var fin....men inte ville hon borsta tänderna för det. Jag bara väntar på att grannarna ska ringa på och fråga om jag slår barnet. Tror du att de kommer tro mig om jag säger att vi bara diskuterar tandborstningens vara eller icke vara - VARJE KVÄLL??
S.U.C.K
HAnn du ringa till kurs-stället?

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Jahaja! Jag ser att jag åkte ut från länklistan på en gång....och dej har jag gett en award och allt...happ...shyrrebyrre...

Anonym sa...

Åh började undra om du hade dött, haha. :) jag har ju också tagit en bloggpause och det är faktiskt jädrigt skönt.

Jag minns fortfarande våra pizza hut-kvällar, va liten jag var då! Nådde knappt upp till mina egna knä, höhö.

Låter iaf som en fin helg!
(Förresten, vad kostar er kamera?)

(ps. va glad jag blev när jag såg länken till mig på din lista *varm inuti* <3!)

Kramar!

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Så ska det se ut ;) hihaho