måndag 22 september 2008

Hmmm va konstigt det blev..

Jag vet att jag har sagt det förut, men ja säger det igen... varför tar helgen slut så fort!!! Man längtar till helgen så mycke, å vipps, nu är vi här och det är måndag igen! Va hände??

Det var två trötta killar som kom hem från dagis/jobb i fredags. När Rasmus vill mysa, vill han hålla handen, det gör vi när han ska sova, eller bara myser i soffan, som mina trötta killar gör här.. ja förstår att Micke somna.. för Rasmus kollar på Teletubbis... å ven f*n orkar kolla på de!?!

Jag var i Sickla med Malin i fredags, vi fikade, snackade en massa skit, kollade i affärer och tog oss en liten tripp till Papprika och shoppade lite scrapgrejer, för "pysselbidraget" (barnbidraget) kom ju i fredags, å nej, ja skoja bara, barnbidraget går inte bara till pyssel! Köpte bara några papper och ett album i form av en prinsesskrona. Vi hade hur som helst en toppen dag, man kan inte ha annat med Malin! Vi anmälde oss också till scrapmara den 4okt! KUL KUL KUL läääängtar!

I går sågade jag lite på vårat plommonträd.


Ja, såhär ser ja ut på helgerna, i Mickes lagtröja, osminkad och håret på ända...


Hmmm, det ser ut som om ja sågat ett hål mitt i trädet... men det ser bättre ut nu, när jag kapat sidorna och toppen också :)


eftermiddan åkte vi till Mickes föräldrar för att fira hans mammas 60års dag.
Jag hade ju gjort de lilla minialbummet, men gjorde också två halsband.



Klädde sedan in en gammal chokladask i fint papper, det fick bli presentboxen :)
La inte ner nått större jobb på asken, men det blev lite finare en bara vanligt presentpapper.


När vi sitter i bilen på väg ut till Mickes föräldrar frågar jag Rasmus... Var ska vi nu?
mm mm mm(tänk tänk), planet till Thailand roppar han glatt! Älskade vän, det är 3månader dit.
VA 3månader, var de inte jag som skulle ha gått ner 16kg tills dess.... får nog lägga ner det projektet... :( Fast ja har faktiskt gått ner 2kilo sen ja börja skolan :)


Efter middan åkte denna härliga tårta fram!

Rasmus blev helt lyrisk, slickade sig runt munnen och klappade tårtan! Tillslut hade alla tröttnat på att han skulle klappa tårtan, så farmor fick skära upp en bit till honom. Ni ser hur lycklig han är, när han förstår att farmor skär upp en bit till honom.


Madicken fick rosen :)
Festens absolut snyggaste man... min man, han e ju så snygg att man nästan smäller av... nej, ja e inte ett dugg partisk :)
Här har vi hela Thailands gänget! Det är vi som sitter på flyget om 3mån!
Från vänster, jag,Mickes syrra Anna, hennes blivande man Jerker, Micke, Rasmus, Kajsa, Madicken, Mickes lillebror Kalle, hans tjej Rebecca, Mickes pappa och mamma.Jag lääängar! Det ska bli så kul!!
Mickes underbara lillebror och Rasmus. Dom är så fina!
Jag tvingade även Rebecca att vara med på ett kort (som tur va, så var hon inte allt för svårövertalad), snart kommer nån att tröttna på mitt fotande och slänga min kamera hårt i golvet! Men det är ju så kul att ha folk på bild, tycker jag :)

Kajsa och jag tar kort på oss själva.....

Och fick även med oss Madicken på bild.
I morse var det som vanigt, lite halvstressigt. Tjejerna har studiedag i dag och är hemma från skolan. Det är även byta dag, så hela hallen är full med väskor som skall med till deras pappa i kväll. Vi har varsina garderober, så det är inte klädväskor, utan, 2 jumpapåsar,2 skolväskor, 1 fotbollsväska och 1 judoväska....
Hatar bytar måndagarna.. kommer sakna tjejerna så mycket!
Efter att jag lämnat Rasmus på dagis, mötte jag upp min pluggarkompis Anna och vi begav oss till skolan. I dag skall vi ju börja med en ny kurs! Jippy! Photoshop, kul! Väl där kom våran projektledare in och meddelade att våran lärare är sjuk!!! Så vi kunde går hem igen... men ååååå här stressar man i väg, å så blir det ingen lektion! Men men, det var bara att dra sig hem igen. Det enda braiga med detta är att ja får lite extra tid med mina tjejer :)
I kväll är det kör igen och jag ska träffa syrran innan! KUL!
Sen på fredag ska sköna Helena, syrran och jag på Ladies Night i Globen! Jag har gått varje år, ska bli toppen kul :)

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej Karin:-) här är jag... vad fint du skriver... Jag har också en blogg nu, roligt va? Ella Caramella heter den, kolla gärna om du vill. Puss så ses vi i morgon.

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Hej sötis!
hade ni kul igår??
Tack för att du anmälde mig, vet inte om jag kan på lördag men det andra tillfället - absolut!
Du skriver så långa fina inlägg, det är jättekul att läsa och se vad ni har haft för er :)
På fredag ska vi ha jättekul, jag längtar!
Ha det bra, vi ses kram H