lördag 13 september 2008

Härligt med helg

ÄÄÄÄNTLIGEN är det helg! Efter dagar i skolan fyllda med rollspel och ledarskap är det äntligen helg! Som jag har längtat. Jag skall försöka njuta mycke i helgen, för på måndag drar det igång med datablaj igen i skolan och vårat första prov, blä.
Men nu är det helg, så skit i plugget nu!


I fredags var jag hos världens bästa frissa! Min underbara vän Anso!
Det är så härligt att få komma till henne och bli lite ompysslad, fast nu på senaste tiden har jag faktiskt börjat att skämmas lite..... jag menar, hon är ju en av mina bästa kompisar, känns konstigt att hon ska behöva tvätta mitt hår och ta hand om mig, jag gör ju inget för att hon ska må bra (mer en att betala då) men det finns inget bättre en när hon tvättar håret!! ÅÅ då dör jag och önskar att man var lesbisk! Fast de e klart, inte tvättar väl alla lesbiska tjejer håret på varran varje gång ;)

Anso och jag går alltid igenom de sista skvallret och annat matnyttigt när vi träffas, denna gång gav hon mig en riktig tankeställare vad det gäller mitt gnällande om min vikt till Micke! Hon har så rätt, hur kul är det för Micke att höra hur missnöjd jag är över mig själv, nej, det ska bli slut på gnällandet inför honom. Men det betyder kanske att ni stackars läsare kommer få den gnäll biten ;)



Världens bästa Anso/frissa


Hmmmm hoppas ingen man känner ser en nu!



Innan och efter, ingen jätteskillnad, jag fixade ju bara rötterna, men oj va skönt de e att slippa ha randigt hår! P.S pga pengabrist, så fick ja håret fixat på krita½! Får betala sen när barnbidraget kommer, för det är väl därför man får barnbidrag... för att mamma ska må bra...


På eftermiddan kom mamma in med alla hundar, hon undrade om vi kunde ha dom en snabbis, hon skulle bara ner till banken och betala hyran.......
hon var borta jätte länge, å när Mickes föräldrar kom för att hämta Rasmus (som skall sova hos dom över natten) berättade Mickes mamma att hon träffat mamma på plantaget.... å när jag ringde, så var mamma på coop..... så typskt min mamma!




Är det en hund där under allt hår, eller?!?





Kajsa hade sin sista serie match på kvällen, tråkigt att säsongen redan är slut.
Dom mötte Boo;s tjejer, som för övrigt är serieledare (Kajsas lag ligger 3;a)
Vi viste att det skulle bli hårt motstånd, för Boo;s tjejer är jättebra, men Värmdös tjejer höll emot bra! Det stod 2-2 länge, men sen blev det 3-2 till Boo;s tjejer å då tappade Värmdö tjejerna huvet och målen rullade in, jag tror de slutade 5-2 till Boo :(
Trotts att solen sken så var det svinkallt!! Vi stod där och huttrade på sidan och undrade varför hon inte kunde samla frimärken i stället... ;)





Efter Kajsas match var det bara att åka hem och byta till varmare kläder och bege sig till nästa match! Micke spelade i Saltjöbaden. Jag tog med mig filtar så Carro och jag inte skulle frysa allt för mycke! Vi hade dock en trevlig kväll, fotboll (Gurra vann, såklart ;) godis och trevligt sällskap, kan man begära mer... tror inte de.


Vi sov lääääänge i dag, när Rasmus inte var hemma! Ända till kl 11,00! Underbart! Men trotts att det är härligt att vara utan "tyrranen" ett tag, så är det lika mysigt när han kommer hem!
Men efter sovet vaknade han med feber.. så han har varit stund om mysig stund om väldigt pipig.
Sjuk, gosig kille med feberrosor på kinderna :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blev snyggt värre! va praktiskt att ha en vän som är frisör... Skulle känna mig mycket bekvämare då i att verkligen kunna säga ifrån om nåt blir helt fel, haha. ;P Till okända människor vill man gärna vara lite mer.. eh, "men-tack-det-blev-jättebra-absolut". Haha nejdå. Men vissa kan verkligen bli arga om man säger ifrån. Vad hände med "kunden har alltid rätt"? ;P

Fina bilder som vanligt också!
Kram