lördag 20 september 2008

Älskade lillasyster :)

I dag ringde min lillasyster, det var så länge sen jag hörde hennes röst (känns som om det var åratal sen, men de va väl nån månad sen vi sågs) Det var så skönt att höra hennes röst, jag var till och med tvungen att säga det till henne.
jag tror inte hon förstår hur mycke jag älskar henne! Jag skulle göra vad som helst för min lillasyster! Jag var 11år när hon kom, det är hennes förtjänst att jag har haft det så lätt för att anpass mig till "mammarollen". Tack vare att hon kom, och jag fick en levande docka att ta hand om :) Jag släpade runt på henne när hon var bebis, om hon sov och hennes mamma skulle åka å handla, och jag vara barnvakt, så petade jag alltid på henne tills hon vaknade, så jag kunde få bära henne :) Jag bytte blöjer och donade. Allt detta har gjort, att när jag själv fick barn, så kändes det inte konstigt, jag kunde redan allt detta som har med att vara mamma att göra.

Förhoppningsvis så blir det de samma för henne, att hon genom mina barn, vet hur det är, att det inte är farligt när dom skriker, att allt fixar sig, bara man är lugn.

Älskade lilla syster, det var så skönt att höra din röst i dag, jag älskar dig så oändligt mycke, ett liv utan dig skulle inte vara ett liv.

På fredag får vi ses, då ska vi på Ladies Night. Och sen tycker jag att vi ska åka till graven och fylla den med underbart vackra blommer, nått jag tyvärr inte hade råd med sist. Eller hur? :)

Min älskarde syrra och jag

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ju därför jag ringde för att jag ville höra din röst!
Jag hoppas verkligen att ni kan komma den 3/10. =)
Vet du att det första jag tänkte på när jag vaknade var att jag ville åka till graven med dig. Det var så länge sen jag var där. Så dit ska vi!
Och jag har ju tagit hand om dina barn på samma sätt som du tog hand om mig, det är väl därför jag längtar så mycket tills mina egna kommer. =)
Saknar er!
KRAMAR!