söndag 28 september 2008

Helg uppdatering

OJ OJ OJ vilken helg!! Har gjort super mycket och allt har varit galet kul!
Allt kändes toppen tills Micke i morse räknade i hop våra räkningar...
När allt är betalt har vi 3600kr kvar att leva för denna månad! I dom 3600 skall busskort 700kr, kören 600kr och lunch till Micke 1200kr räknas med!det är 2500kr=1100kr kvar till mat och andra nöjen.... Som ni förstår så känns det jävligt tungt just nu, speciellt eftersom det har varit så här tufft i flera månader! Det börjar kännas slitigt, och det tär på oss, som personer och kärlekspar.. Men men, skit i de nu, nu ska ja ju berätta allt kul som hänt i helgen!

Som ni vet så började det med att sköna Helena, syrran och jag gick på Ladies Night!
Så här snygga va vi :)

Det som är så kul med Ladies Night är att det är ca 7000 kvinnor som har piffat sig helt i onödan, ja menar de är ju inte en enda kille där! Men oj va snygga alla tjejer är! Det glittrar, doftar och gläner om alla! Vad är det vi tror?? Att vi ska få med oss Martin Stenmark hem... Nä, men kul e de endå, att se alla glada vackra kvinnor. Men vi va självklart snyggast :)


Här står vi och dricker bubbel :)
Efter så mycke bubbel så Helena fick ont i magen. så drog vi oss mot våran mat..
Det var häftigt att komma in i globen och se alla uppdukade bord.

Ursäkte den dåliga bild kvaliten, men det blev mycket fotande utan blixt.
Här är våran mat :) Ett helt fat fyllt med skaldjur :) Vi mumsade i oss krabba, räkor, hummer och kräftor! (eller jag, för dom andra två är så petiga, och tycker att allt luktar och smakar konstigt :) men jag är snål och äter allt :) Förutom mussler, för dom ser ut som kvinnliga underliv;) ha ha ha antar att många satte i halsen nu :)
Kyparn kom fort fram till oss när vi satt oss och undrade vad vi ville ha att dricka... Helena och Syrran tog och delade på en vinare 300pix kostade den!!!
Jag tog en 33cl stark öl 50pix!!!
Fy f*n tänkte ja, ingen risk att man blir full i dag!! Men, så efter halva ölen, skulle kyparen lite snyggt så där i farten hälla upp resten av min öl.... de gick så fort att hela glaset svämmade över och allt rann ner på bordet! Endå mindre risk att ja blir full i kväll, tänkte jag, när ja såg min dyra öl ligga på bordet! Stackars kyparen va helt förkrossad och kom snabbt in med en ny öl till mig :) Jippy, nu hade jag 1½ öl :) när jag sedan beställde en till öl kom han in med två, fast jag behövde bara betala för 1.. så jag fick i mig 4 stark öl.... vilket märktes, på dom två nyktra mitt i mot mig, som himlade lite med ögonen medans jag fyllnade till :)
En sak jag inte viste när jag frågade Helena om hon ville följa med på Ladies Night, va att hon inte är vidare förtjust i Martin Stenmark.... Herregud, tänkte jag, hur kan man inte vara det??!! Men hon ska nog få se, tänkte jag....
Så efter skaldjur, bröd god vitlöksås coh chokladbakelse.... så drog det i gång...







Efter en stund lutade sig Helena över till mig och viskade... han är ju skitsnygg!!!
Det är Martin Stenmark hon menade.. hi hi hi nu har jag inte bara fått henne att sukta efter Gabriel Forss, utan efter Martin Stenmark också... Välkommen in i gänget :)
Här sitter hon, söt Helena i mörkret och tråååånar efter Martin.. åååååå
Vipps, så va kvällen över!! Det gick så fort så fort! Men vi hade en toppen kväll! Vi fick dricka dyr alkohol, äta konstiga könsorganliknande sakaldjur ;) sukta efter Martin, se Peter Stormares snopp!!! Nä ja skojar inte! Han drog av sig brallerna och visade snoppen!! Herregud, vi dog! Så galet, så kul! Alla kvinnor skrek av chock :) Fast en possetiv chock :)
Men mest jubel och trånande blev de när Matte, ni vet snickaren i tv 4 "bygglov", han som va me i Let´s dance, kom ut på scen och sågade, blev varm och kläderna på överkroppen åkte av.....
Ljublet hade inga gränser!!
Vi gick hem, med darriga ben, dunkande hjärtan och trånande blickar, jag halvonykter :)
Tack Helena och syrran, för att ni följer med på alla galna grejer jag drar med er på :)
I går vad det, som ni ser, dax för fotboll, Micke spelade sin näst siste match.
Det va härligt väder, solen sken, men oj va de blåste!!! Vi blåste nästan bort! Det är inte helt enkelt att hålla humöret upp i de 3½timmar vi va där! Men med en massa pepparkakor, korv glass och dricka, så gick det ok.
Rasmus gosar in sig i filten när det blåser.
Syrran brukar säga, att Rasmus kommer tro att han va världens renaste unge när han va liten, för att jag photoshoppar bort allt smutts... så här kommer två bilder, där smuttset, eller i detta fall pepparkakorna är kvar runt munnen :)



Det är inte alltid bara kul att kolla fotboll, ibland gör det ont i magen också, som i denna situation, när Micke blir dö kapad och faller, man hör smällen och det skär i hjärtat och kniper i magen på mig! Det är inte helt lätt att se den man älskar få ont.
Det är Micke som ligger underst i högen.

Rasmus vilar lite på sidan av plan.
Micke (i rött, nr 16)







Så är matchen slut, och Rasmus får äntligen springa ut på plan till pappa!
Men vem/var är pappa?
Patrik stannar och hjälper Rasmus och hitta pappa :)
Så kommer pappa och lyckan är total :)

Vi skyndade oss hem, slängde i oss mat å så var det dax för mig att ge mig i väg på nya äventyr :)
Denna gång var det dax att sjunga med kören :)
Jag kan lova att jag kände mig dumm när jag åkte in till stan, helt klädd i vitt!
Gabriel vill alltid att vi skall ha vita kläder på oss när vi går sådanahär "gigg".
Vi samlades först i Skeppsholmskyrkan och sjöng upp, åå vilken vacker kyrka!
Tyvärr var det så mörkt där inne så att det inte gick att ta kort :(
Sen traskade vi över till Grand Hotell, där skulle vi sjunga två låtar med Andreas Jonsson :)
Jag hamnade på scen, precis bredvid honom :) Å då menar jag bedvid honom :)
På ett kick va sjungandet över och vi va på väg hem igen! Tänk att väntan är så läng, vi träffades kl 21,00 och sjöng 23,30 och sjungandet går så fort. Men det är så kul!! Jag hade tur,jag fick skjuss hela vägen hem!! Men Mats och jag babblade så mycket om fotboll, så jag märkte de inte förens jag såg att jag nästan va hemma! :)
Tack snälla för skjussen!

Jag och Jessica
Goa Goa Jessica, som vunnit kareoke SM och nu skall sjunga i VM!

Lite piffning :)



Här står vi och gömmer oss inann vi ska sjunga, vi skulle ju vara en överaskning till de 350pers som satt och åt, vi var slutet, huvudnr :)


Rasmus hittade tjejernas simglasögon :) Snacka om att se ut som en mupp :)


Nu ska vi iväg till kyrkogårn och plantera lite nya blommor på pappas grav :)
När jag har tid skall jag lägga upp lite videos från Ladies Night, ni ska få se när Matte strippar :)

1 kommentar:

Anonym sa...

" Vi fick dricka dyr alkohol, äta konstiga könsorganliknande sakaldjur ;) sukta efter Martin, se Peter Stormares snopp!!! Nä ja skojar inte! Han drog av sig brallerna och visade snoppen!!"


HAHAHA.

Va kul om han hade haft en otroligt liten snopp! Va chockade de DÅ skulle blivit ;) ;P